top of page

Tebing Luar Carolina Utara

First Flight commemorative stamps

Setem peringatan Pejabat Pos Amerika Syarikat 2003

TheBank LuardaripadaCarolina Utaraadalah sekeping keindahan geografi yang unik dengan latar belakang sejarah, misteri dan kekacauan yang meriah.  Ada kalanya semenanjung Hatteras kelihatan lebih sedikit daripada benang nipis tanah, pasir dan rumput terapung di suatu tempat di antara laut dan langit._cc781905-5cde-3194-bb3b-136bad_cf5

Benang itu adalah penghalang yang menenangkan perairan lautan, melindungi pantai dari Pantai Virginia di utara hampir ke Myrtle Beach, Carolina Selatan. Dari Ocracoke NC ke selatan cincin luar yang berpecah-belah ini diteruskan sebagai Pantai Kristal. Diketepikan nama, cuaca Atlantik Utara tidak dapat diramalkan, dengan ribut yang boleh menjadi ganas seperti hari-hari indah yang memperdayakan.

Daripada terkenallanunkepada bot-U yang tersembunyi, pantai Carolina telah memperoleh reputasi yang melarang untuk bahaya dan berani manusia. Walau bagaimanapun, hari ini, Outer Banks lebih kerap dikunjungi oleh mereka yang ingin berehat, menyegarkan diri dan melarikan diri.

Tampalan terra firma yang ditiup angin ini mungkin paling terkenal sebagai tempat kelahiran penerbangan moden dengan Wright brothers menjadikan penerbangan terkawal, berkuasa dan berterusan yang lebih berat daripada udara pada 17 Disember 1903. _0cc75819. -3194-bb3b-136bad5cf58d_Terdapat beberapa pesaing untuk gelaran itu, tetapi buat masa ini Muzium Smithsonian, untuk satu, berdiri di sebelah Wright bersaudara.

Wright Flyer 1903 yang asal menduduki tempat kehormat di Muzium Udara dan Angkasa Negara di Washington DC.

Kami tiba di Kill Devil Hills pada jam 7:00 malam selepas memandu sehari dari Savannah. Sejurus selepas mendaftar masuk ke hotel kami, Pengatup pada Bank, kami bergegas ke Memorial Kebangsaan Wright Brothers.Matahari hampir terbenam ketika kami berjalan dengan laju mendaki bukit setinggi 90 kaki dari mana Wright telah melancarkan latihan larian. Apabila cahaya oren semakin pudar dan langit menjadi gelap, saya terus mengambil gambar. Buat pertama kali dalam masa yang lama saya tidak keberatan kontrai di langit; sebaliknya, mereka adalah tabik yang sesuai untuk di sini.

Tindakan pertama saya ialah membungkus ascot khas di sekeliling Orville untuk bergambar. Ini telah dipakai oleh seorang penulis pengembaraan bernama Percy Rowe, seorang Inggeris, raconteur dan bekas juruterbang RAF yang menulis kerjaya kedua di Kanada. Sejak kematian Percy, saya telah merakamkan gambar ascotnya ke mana sahaja saya pergi untuk menyebarkan semangatnya yang membara.  Dia pasti menghargai tempat ini.

Terdapat lapangan terbang kecil untuk pesawat peribadi di sebelah Monumen Wright. Bagi seorang juruterbang, ini mesti seperti mendarat di Holy Grail.  Kami meninggalkan perkarangan kepada pesawat yang baru masuk, memandu keRestoran Port o' Call dan Gas Light Saloon seberang jalan dari hotel kami untuk makan malam udang yang lazat, kemudian hubunginya sehari.

Awal pagi keesokan harinya menemui kami di arca Wright garden Flyer gangsa sebelum taman itu dibuka. Seorang pelari berlari melewati, mengelilingi monumen di atas bukit sambil seorang renjer taman bertanya khabar, menunjukkan beberapa pelawat yang menghargaitempat letak kereta mereka sambil mengambil beberapa gambar.

Pelikan terbang dalam formasi melepasi balkoni kami, menjanjikan hari yang hebat.

Kami mengambil pusing melalui pembangunan baharu di Pulau Roanoke sebelum menetap di Panggangan Pantai Blue Moon dalam Kepala Nag fatau makan tengah hari kerang segar dan burger keju dengan telur di atasnya — protein tambahan untuk mana-mana tangga rumah api yang mungkin kita temui.

Laman web Blue Moon menggambarkan tempat makan itu sebagai unik; burger keju saya mendapat mata untuk itu. Makanannya segar dan sangat enak, dengan suasana yang mesra. Ia adalah tempat melompat.

Pemanduan ke arah selatan di sepanjang semenanjung merentasi jemur berjemur yang mengharungi tiupan angin yang berterusan. Kebanyakan Hatteras dilindungi sebagai Pantai Negara, dengan pantai terbuka dan bukit pasir.

Pelabuhan Hatteras terkenal dengan sewa sukan memancing. Bot biasanya pulang kira-kira jam 5:00 petang dengan tangkapan harian mereka. Mengetahui perkara ini, kami berada di dok menunggu apabila tiga bot masuk.

Saya kasihan dengan lelaki kecil ini.

Destinasi semalaman kami ialah Penginapan di Pamlico Sound.Ia adalah hotel butik yang direka dengan bangga oleh pemilik rumah penginapan Steve Nelson yang mengembara secara meluas sebelum menggabungkan ciri yang disukainya ke dalam pertubuhannya sendiri. Walaupun ketika kita makan malam, cuaca mula berubah. Awan sedang terbentuk — bukan menghalang kami daripada menikmati hidangan istimewa petang itik dengan butir keju dan tumis arugula. Udara laut dan kesunyian cepat membuatkan kami tidur. Esok adalah hari yang lain.

Pagi bermula membosankan dan kelabu, tetapi sarapan pancake penuh rusuk kami adalah permulaan yang ceria. Pada masa kami mencapai Perkuburan Muzium Atlantikdi Hatteras, hujan turun. Nasib baik, ini adalah satumenarikmuzium. Kami menghabiskan beberapa jam untuk mempelajari segala-galanya daripada lensa fresnel rumah api Cape Hatteras kepada pengeboman strategik yang diuji di tanjung oleh Jeneral Billy Mitchell, dari Kapal Hantu Diamond Shoals ke tanah perkuburan USS Monitor Perang Saudara, serta beberapa kebodohan_cc781905-5cde -3194-bb3b-136bad5cf58d_(lihat tajuk utama Titanic).

Tiada siapa yang datang sejauh ini tanpa melawat Cape Hatteras Lighhouse. Kami tiba tepat pada masanya untuk mengetahui cuaca yang telah dibuat. Seperti yang sering berlaku di Tebing, bagaimanapun, matahari mengikuti hujan hampir serta-merta.

Tanah perkuburan British yang kecil adalah peringatan  ships karam di luar pantai ini semasa kedua-dua perang dunia.

Rokok

Keesokan harinya kami mencuba menunggang kuda di pantai, ihsan daripada Pengembaraan Kuda. Saya fikir ia mungkin terlalu jinak, tetapi perlumbaan melalui air adalah kecoh dengan pemandu kami Lorraine.

Masa untuk memandu ke utara. Kebanyakan seni bina adalah bahagian tepi kayu lapuk tradisional dan kayap, seperti Stesen Penjimatan Nyawa Chicamacomico rona kelabu, tetapi terdapat beberapa warna yang menarik perhatian juga. Bagi lebuh raya, ia menyerupai pemandangan bulan yang mesra dengan pasir lembut dan jumbai oat laut yang bersempadan dengan asfalt dan kadangkala menutupinya.

TheTaman Elizabethdi Pulau Roanoke sangat berbaloi untuk dikunjungi. Meniru ciri taman dari era Ratu Elizabeth I, ia benar-benar dunia lain. Anehnya, ia dibuka setiap hari sepanjang tahun. Di dalam taman terdapat pokok oak purba yang mungkin hanya anak pokok muda apabila peneroka Inggeris pertama tiba pada tahun 1585.

Juga dalam parameter Tapak Bersejarah Negara Fort Raleighadalah kerja tanah kubu Inggeris yang pertama. Ini adalah koloni yang penduduknya hilang tanpa jejak. Taman Pesta Pulau Roanoke berada berdekatan. Selepas berlatih sedikit tatabahasa Elizabeth di penempatan kolonial bersebelahan, pasukan Pandu Puteri menaiki replika kapal Inggeris abad ke-16. Senario kubu, taman dan taman mencipta sejarah ketara yang dihidupkan dengan jeritan dan ketawa remaja abad ke-21. Ia seperti berada dalam mesin masa.

Kami menempah ke dalam yang sangat mudah Pengatup pada Bank sekali lagi, kali ini di tingkat tiga dan dengan pemandangan laut berulang (apa yang tidak suka?). Sebelum berlepas keesokan harinya, saya membuat kolaj foto penutup tingkap kami.

"Sebagai memperingati penaklukan udara oleh saudara Wilbur dan Orville Wright yang diilhamkan oleh kejeniusan yang dicapai oleh ketetapan yang gigih dan iman yang tidak dapat dikalahkan."

Foto, teks dan reka letak